loader

نامحدود

ظرفیت

0

ثبت‌نامی

نامحدود

باقی‌مانده

بازی Counter Strike 2 (لیگ سیمرغ هفت‌خوان)

Counter Strike 2

  • ثبت نام هنوز شروع نشده یا به پایان رسیده

تا پایان ثبت‌نام و شروع مسابقات

روز

ساعت

دقیقه

ثانیه

توضیحات

قوانین

آیین نامه برگزاری مسابقات Counter-Strike 2

 

۱. شرایط شرکت در مسابقات

A. مراحل آنلاین مسابقات در پلتفرم FACEIT و سرورهای اروپا و مراحل آفلاین همراه هماهنگی قبلی با اعضای تیم‌ها صورت میگیرد – داشتن حساب FACEIT و Verify کردن در این پلتفرم قبل از شروع روند مسابقات الزامی می‌باشد.

B. تعداد کل اعضای تیم نباید از 6 نفر بیشتر باشد (شامل ۵ بازیکن اصلی، 1 بازیکن ذخیره)
C. افرادی که طبق قوانین جاری، مقررات برگزارکننده‌ی مسابقات یا میزبان، از شرکت در رقابت‌ها منع نشده باشند، مجاز به شرکت در مسابقه هستند.

D. مسئولان و کارکنان مسابقات نمی‌توانند در رویدادهایی که خودشان در آن نقش اجرایی دارند، شرکت کنند.

E.فقط بازیکنانی که حساب استیم معتبر دارند – مگر اینکه به‌طور رسمی بن شده باشند – مجاز به شرکت در مسابقات هستند.

F.تمامی بازیکنان باید فقط با حساب استیم شخصی خود در مسابقه شرکت کنند. استفاده از حساب استیم شخص دیگر ممنوع است. 

۲. رهبر تیم  (Team Leader)

هر تیم باید یک لیدر – کاپیتان - تعیین کند که می‌تواند فردی خارج از ترکیب بازیکنان باشد. لیدر تیم نقش واسطه بین تیم و مسئولان مسابقات را ایفا می‌کند و نباید در تیم دیگری در همان رقابت‌ها حضور داشته باشد، صرف‌نظر از نقش و وظیفه‌ای که در آن تیم دارد.

وظایف رهبر تیم شامل موارد زیر است:

A. نمایندگی تیم در ارتباط با مسئولان مسابقات، که شامل در دسترس بودن مداوم در محل مسابقه و ارتباط گیری‌های مورد نیاز در زمان برگزاری آنلاین.

B.  نمایندگی تیم در ارتباط با سایر تیم‌ها و شرکت‌کنندگان.

C.  تأیید نهایی تصمیمات تیم در طول مسابقات.

D.  انتقال تمامی اطلاعات موردنیاز به اعضای تیم، مانند برنامه‌ی مسابقات، فرمت تورنمنت و سایر موارد.

E. انعکاس دقیق نظرات کل تیم.

تنها نماینده‌ی تیم ارتباط خود را با نمایندگان دیگر و مسئولین حفظ می‌کند در صورت نقض این بند، تیم مشخص اخطار دریافت کرده و در صورت تکرار از ادامه روند مسابقات باز می‌ماند.

پس از شروع مسابقات، تغییر رهبر تیم فقط در صورتی امکان‌پذیر است که رهبر تعیین‌شده دیگر قادر به مدیریت تیم نباشد.  در این صورت، مسئولان مسابقات باید فوراً از تغییر رهبر تیم مطلع شوند.

۳. زمان آماده‌سازی (Preparation Time)

زمان آماده‌سازی بازه‌ی زمانی مشخصی قبل از شروع مسابقه است و حداقل 15 دقیقه بین مسابقات در نظر گرفته می‌شود. تیم‌ها باید از این زمان برای بررسی آمادگی خود استفاده کنند.

در این مدت، بازیکنان باید اقدامات زیر را انجام دهند:

  1.  آنلاین (۳۰ دقیقه قبل از بازی):

  2. در این بازه‌ی زمانی، بازیکنان مجاز هستند به هر روشی که بخواهند، برای مسابقه آماده شوند.
  3. اگر در این مدت تعویض اضطراری بازیکن انجام شود، باید فوراً به مسئولان مسابقه اطلاع داده شود.
  4. کل تیم باید ۱۰ دقیقه قبل از شروع رسمی مسابقه و ساعت مقرر شده در سرور حاضر باشد.
  5. در صورتی که تیم قصد دارد از بازیکن ذخیره استفاده کند، باید حداقل ۱ ساعت قبل از مسابقه به مسئولان اطلاع داده شود.
  6. در صورتی که تیمی بیش از 10 دقیقه تاخیر داشته باشد از دور مسابقات حذف خواهد شد.
  7.  
  8.  آفلاین - لن (۳۰ دقیقه قبل از بازی):

  9. استفاده از سخت‌افزار و هر نرم‌افزاری که ممکن است لازم باشد، باید قبل از نصب به مسئولان مسابقه اطلاع داده شود.
  10. تجهیزات فنی شخصی – Gear – مجاز برای نصب روی سیستم مسابقاتکیبورد، موس، هدفون، هندزفری می‌باشند. تنها در حضور مسئول اجرایی اجازه نصب تجهیزات بر روی سیستم‌ها دارید. هر بازیکن مسئول تجهیزات شخصی خود است.
  11. بررسی کنید که تمامی Gear شخصی و ستاپ مجموعه به‌درستی کار می‌کنند. 
  12. کیفیت صدا و کانکشن بین تمامی هم‌تیمی‌ها را بررسی کنید.
  13. بررسی کنید که کامپیوتر ارائه‌شده، بازی را با کیفیت مطلوب اجرا می‌کند.
  14. اگر در زمان آماده‌سازی مشکل فنی رخ دهد، بازیکن موظف است فوراً داور و ادمین مسابقه را مطلع کند.
  15. نرم‌افزار ارتباطی صوتی ثانویه روز مسابقه با مشخصات کامل ارائه خواهد شد. 
  16. قبل از شروع رسمی بازی کاپیتان‌ها اعلام آمادگی خود و تیم‌شان را ارائه دهند.
  17. بازیکنان باید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از زمان برنامه‌ریزی‌شده‌ی مسابقه در سرور بازی  آماده باشند.
  18. در صورتی که تیم شرکت‌کننده تا 10 دقیقه بعد از زمان مقرر شده آمادگی را اعلام نکند و در جایگاه بازی حاضر نشود از دور مسابقات حذف خواهد شد.

عدم رعایت زمان آماده‌سازی منجر به دریافت اخطار خواهد شد و در صورت تکرار، حذف از  دور مسابقات را به همراه خواهد داشت.

۴. زمان شروع  (Starting Time)

زمان شروع هر مسابقه توسط برگزارکننده‌ی تورنمنت تعیین می‌شود. حداقل 15 دقیقه استراحت بین سری‌های مسابقه در نظر گرفته شده است. 

در زمان تعیین‌شده برای شروع مسابقه، همه‌ی مسئولان تورنمنت و بازیکنان باید آماده باشند. اعلام زمان‌های شروع مسابقه بر عهده‌ی مسئولان تورنمنت می‌باشد.

لیدر تیم مسئولیت دارد که اطمینان حاصل کند تیم سر وقت و آماده‌ی مسابقه است.

لیدر تیم مسئولیت دارد که اطمینان حاصل کند در روند اطلاع رسانی  آگاهی لازم را داشته باشد.

۵. تعداد بازیکنان

هر مسابقه تنها با حضور پنج بازیکن در هر تیم (5v5) آغاز می‌شود. در صورتی که تیمی نتواند با تعداد کافی بازیکن حاضر شود، مسابقه به عنوان عدم حضور ثبت خواهد شد. (نتیجه 3-0)

در صورتی که بازیکنی در طول یک راند در حال برگزاری قطع (دیسکانکت) شود، آن راند به پایان ادامه پیدا می‌کند و تمام می‌شود. در صورتی که پس از آن راند، مسابقه تمام نشده باشد، باید فوراً یک وقفه فنی اعلام شده و ماهیت مشکل به داور اطلاع داده شود. در صورتی که بازیکن قادر به بازگشت نباشد و جایگزینی نیز در دسترس نباشد، تیم می‌تواند انصراف از مسابقه را انتخاب کند یا با 4 بازیکن به مسابقه ادامه دهد.

اگر تیمی کمتر از 4 بازیکن برای ادامه مسابقه داشته باشد، تیم مقابل به طور پیش فرض برنده اعلام می‌شود.

۶.بازی ثبت شده (GOR)

بازی ثبت شده، به بازی‌ای گفته می‌شود که در آن هر 10 بازیکن وارد سرور شده و مسابقه آغاز شده باشد. پس از ثبت یک بازی به عنوان GOR ، دیگر هیچ گونه راه اندازی مجددی مجاز نخواهد بود و بازی رسمی تلقی می‌شود. پس از ثبت بازی به عنوان GOR ، راه اندازی مجدد تنها در موارد استثنایی با انتخاب و بن‌های جدید مجاز است. یک بازی زمانی به GOR  تبدیل می‌شود که شرایط زیر برآورده شده باشد:

  • هر 10 بازیکن در سرور حاضر بوده و آماده و واجد شرایط بازی باشند.
  • رأی گیری برای انتخاب نقشه و انتخاب طرف به درستی انجام شده و نقشه مورد نظر برای بازی بارگذاری شده باشد.
  • با راه اندازی مجدد بازی، امتیاز به 0:0 تنظیم شده و بازی آغاز شده باشد.
  • زمان فریز (freeze time)تنظیم شده در سرور به پایان رسیده باشد.

در صورت بروز مشکلات فنی در سرور (مانند خرابی سرور)، امکان بارگذاری نسخه پشتیبان بازی وجود دارد. اگر در 3 راند اول بازی که بر اساس شرایط تعریف شده در بالا به عنوان بازی معتبر تلقی می‌شود، وضعیت GOR لغو شود، بازی باید از 0:0 مجدداً راه اندازی شود. اگر بیش از این 3 راند انجام شده باشد، برگزار کننده باید نسخه پشتیبان آخرین زمان فریز قبل از خرابی سرور را در سرور بارگذاری کند و بازی ادامه یابد.

تمام تنظیمات مسابقه از قبل روی سرور پیکربندی شده‌اند. با اعتبار وضعیت GS، تمام تنظیمات بازی سرور نیز توسط هر دو طرف پذیرفته می‌شود. هر گونه تنظیمات نادرست باید بلافاصله پس از شروع بازی به مسئولان برگزاری مسابقات گزارش شود. پیام‌ها در وسط مسابقه یا بعد از مسابقه دیگر در نظر گرفته نمی‌شوند و بازی باید با تنظیماتی که ممکن است با قوانین مطابقت نداشته باشند، تا انتها انجام شود.

٧. وقفه‌های بازی

در صورت قطع اتصال در طول راند به دلایلی خارج از کنترل بازیکن (مانند خرابی سرور یا خرابی سیستم بازیکن)، تیم داوری راند مربوطه را از طریق نسخه‌های پشتیبان سرور CS2 بازیابی می‌کند. در موارد خاص، تیم داوری می‌تواند بر اساس هماهنگی لازم با هدادمین و سرداور تصمیم اتخاذ کند.

  • اگر اتفاق غیر منتظره ، پس از وارد شدن هرگونه دمیج یا انجام بازی مورد توجهی رخ دهد و نتیجه راند مشخص باشد (به عنوان مثال، یک بازیکن از تیم کشته شده باشد و بقیه تیم سالم بمانند)، راند بازیابی نخواهد شد. راند ادامه یافته و محاسبه می‌شود. تیم داوری این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در موارد خاص، در صورت ناچیز بودن دمیج و هیت وارد شده، حکم به بازیابی راند دهد. موارد خاصی مانند دمیج به هم‌تیمی در شروع راند به خودی خود دمیج حساب می‌شود.
  • اگر اتفاق غیر منتظره ،از خطای شرکت کننده و سمت پلیر باشد (به عنوان مثال، خرید اشتباه اسلحه یا قطع عمدی اتصال)، راند متوقف و/یا بازیابی نخواهد شد.
  • اگر اتفاق غیر منتظره ، در حین انجام بازی رخ دهد، اما نتیجه راند مشخص باشد (3 ثانیه تا انفجار بمب بدون خنثی سازی توسط بازیکن و غیره)، اما به دلیل خرابی سرور یا حادثه مهم دیگری، تیم داوری این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که راند داده شده را به تیمی که احتمالاً برنده راند بوده است، اختصاص دهد.
  • اگر اتفاق غیر منتظره، در شروع راند، قبل از هر گونه دمیج و گیم‌پلی خاصی باشد امکان استفاده از فایل بک‌آپ می‌باشد.

٨.  مکث/استراحت/تایم اوت | PAUSE/BREAK/TIMEOUT

در صورت درخواست ادمین و داور برگزاری مسابقات، بازیکنان باید بلافاصله در زمان فریز بعدی بازی را متوقف کنند. خود بازیکنان نیز در صورت فعال بودن تنظیمات مربوطه در بازی، می‌توانند با تایپ دستور Pause، بازی را متوقف کنند (که زمان فریز بعدی را فعال می‌کند). در طول وقفه‌ها، بازیکنان تنها با اجازه رسمی می‌توانند منطقه مسابقه را ترک کنند. در هر صورت، بازیکنان مجاز به ترک صندلی‌های خود نیستند، مگر اینکه داور درخواست و اجازه دیگری بدهد.در صورت ترک جایگاه به صورت خودسرانه، تیم خاطی اختار جدی دریافت کرده و تیم ادمینی حق هرگونه برخورد را خواهد داشت. انواع مختلفی از استراحت وجود دارد:

  • مکث توسط داور مسابقات:ادمین یا داور برگزاری مسابقات می‌توانند در هر زمان و به صلاحدید خود، بازی را متوقف کنند. این کار معمولاً توسط سازمان برگزاری مسابقات مستقیماً روی سرور انجام می‌شود. پس از پایان Pause و اعلام آمادگی هر دو تیم، مسابقه ادامه می‌یابد.
  • استراحت تاکتیکی:هر تیم در هر Match و Map مجموعاً 4 تایم اوت تاکتیکی با مدت زمان سی (30) ثانیه برای بحث‌های تاکتیکی دریافت می‌کند. چنین مکثی باید در راند قبلی به عنوان استراحت تاکتیکی اعلام شود و به زمان فریز راند بعدی اضافه خواهد شد. سپس بازی به طور خودکار ادامه می‌یابد.
  • استراحت فنی:این نوع استراحت فقط در مواقع اضطراری مطلق قابل استفاده است و باید در راند قبلی به عنوان استراحت فنی اعلام شده و دلایل آن ذکر شود و با هماهنگی مقامات برگزاری مسابقات انجام شود. این استراحت تا زمان حل مشکل ادامه می‌یابد، اما حداکثر 15 دقیقه. در صورت عدم رفع مشکل مربوطه، تصمیم با داور و ادمین حاضر در روند برگزاری است. این نوع استراحت فقط به دلایل زیر اعطا می‌شود: 
    • قطع اتصال تصادفی.
    • خرابی سخت افزار یا نرم افزار (به عنوان مثال، خرابی مانیتور، مشکلات مربوط به دستگاه‌های جانبی، خطاهای موجود در خود بازی و غیره).
    • آسیب جسمی بازیکن (به عنوان مثال، شکستن صندلی، موارد شخصی و ...).

9. دستگاه‌های فنی

  • هدفون‌ و هندزفری داخل گوشی:استفاده از هدفون‌های داخل گوشی در طول مسابقات رسمی اجباری است. مسئولیت تهیه هدفون‌های داخل گوشی بر عهده خود بازیکن است.
  • هدفون‌های روگوشی یا هدست:استفاده از هدفون‌های روگوشی در طول مسابقات رسمی اجباری است. این تجهیزات فنی توسط [برگزار کننده] ارائه می‌شود، بنابراین بازیکنان مجاز به استفاده از هدفون‌های شخصی یا هدفون‌های مجموعه هستند.
  • تلفن‌های همراه:قبل از هر مسابقه رسمی، تمام بازیکنان و مربیان باید دستگاه‌های الکترونیکی خود (از جمله تلفن‌های همراه، ساعت‌های هوشمند و غیره) را به داور مسابقه تحویل دهند. نگهداری دستگاه الکترونیکی در طول مسابقه رسمی اکیداً ممنوع است.

10. مجموعه نقشه‌ها (Map Pool) 

مجموعه نقشه‌ها از مجموعه نقشه‌های رسمی Active Duty که توسط Valve تعریف شده است، پیروی می‌کند و بنابراین ممکن است قبل از هر مرحله از مسابقات به روز شود.

  • Anubis
  • Ancient
  • Inferno
  • Mirage
  • Dust 2
  • Train
  • Nuke

11. فرآیند انتخاب مپ و Draft  (Veto)

ترتیب فرآیند وتو بر اساس مرحله مسابقات و همچنین فرمت مسابقات تعریف می‌شود. این‌ها قوانین کلی قابل اجرا برای فرآیند وتو هستند:

  • فرآیند وتو نقشه باید حداقل 45 دقیقه قبل از زمان شروع مسابقه به پایان برسد.
  • در طول فرآیند وتو، هر دو تیم باید لیدر و کاپیتان ثبت نام شده تیم خود را معرفی کنند که در طول روند درفت به همراه یک داور اختصاصی حضور خواهد داشت. لیدر تیم حق دارد عضو دیگری از تیم را برای شرکت در فرآیند درفت معرفی کند. انجام دادن فرآیند درفت بدون حضور یکی از مقامات مسابقات مجاز نیست.
  • پس از انجام فرآیند درفت و توافق هر دو تیم بر سر نتیجه، اعتراض به هیچ رویه‌ای در رابطه با فرآیند درفت که انجام شده است، قابل قبول نیست.

مسابقات Best-of-one (Bo1)

تیمی که فرآیند درفت را آغاز می‌کند، از طریق پرتاب سکه یا به طور تصادفی از طریق یک پلتفرم تعیین می‌شود. تیم A درفت را آغاز می‌کند و ترتیب بن به شرح زیر است:

  1. تیم   A اولین نقشه را بن می‌کند.
  2. تیم B دومین نقشه را بن می‌کند.
  3. تیم   A سومین نقشه را بن می‌کند.
  4. تیم   B چهارمین نقشه را بن می‌کند.
  5. تیم A پنجمین نقشه را بن می‌کند.
  6. تیم  B ششمین نقشه را بن می‌کند.
  7. نقشه باقی مانده بازی خواهد شد.

ساید در نقشه توسط راند نایف تعیین می‌شوند.

مسابقات Best-of-three (Bo3)

تیمی که فرآیند درفت را آغاز می‌کند، از طریق پرتاب سکه یا به طور تصادفی از طریق یک پلتفرم تعیین می‌شود. تیم A درفت را آغاز می‌کند و ترتیب بن/پیک به شرح زیر است:

  1. تیم   A اولین مپ را بن می‌کند.
  2. تیم B دومین مپ را بن می‌کند.
  3. تیم   A اولین مپ را پیک می‌کند و تیم B ساید را تعیین می‌کند.
  4. تیم B دومین مپ را پیک می‌کند و تیم A ساید را تعیین می‌کند.
  5. تیم  A  سومین مپ را بن می‌کند.
  6. تیم   B چهارمین مپ را بن می‌کند.
  7. در صورت نیاز، مپ باقی مانده به عنوان مپ تعیین کننده بازی می‌شود.

ساید در آخرین مپ توسط راند نایف تعیین می‌شوند.

مسابقات Best-of-five (Bo5)

تیمی که فرآیند درفت را آغاز می‌کند، از طریق پرتاب سکه یا به طور تصادفی از طریق یک پلتفرم تعیین می‌شود. تیم A فرآیند را آغاز می‌کند و ترتیب بن/پیک به شرح زیر است:

  1. تیم   A اولین مپ را بن می‌کند.
  2. تیم B دومین مپ را بن می‌کند.
  3. تیم  A اولین مپ را پیک می‌کند و تیم B ساید را تعیین می‌کند.
  4. تیم  B دومین مپ را پیک می‌کند و تیم A ساید را تعیین می‌کند.
  5. تیم   A سومین مپ را پیک می‌کند و تیم B ساید را تعیین می‌کند.
  6. تیم  B چهارمین مپ را پیک می‌کند و تیم A ساید را تعیین می‌کند.
  7. در صورت نیاز، مپ باقی مانده به عنوان مپ تعیین کننده بازی می‌شود.

ساید در آخرین مپ توسط راند نایف تعیین می‌شوند.

12. پوئن‌شکنی در مرحله گروهی

  • نتیجه رودررو، در صورت عدم نتیجه مقبول.
  • اختلاف امتیاز راند بین شرکت کنندگان هم امتیاز (23:21> 23:22)، در صورت عدم نتیجه مقبول.
  • تعداد بردهای راند بین شرکت کنندگان هم امتیاز (24:22 > 23:21)، در صورت عدم نتیجه مقبول.
  • اختلاف امتیاز راند کلی (39:31 > 40:33)، در صورت عدم نتیجه مقبول.
  • تعداد بردهای راند کلی (40:32 > 39:31)

در صورت تساوی سه طرفه، پس از حل هر تساوی، فرآیند برای شرکت کنندگان هم امتیاز باقی مانده تکرار می‌شود.

هنگامی که نوبت به امتیاز راند می‌رسد، هر وقت اضافه با امتیاز 13:12 برای برنده در نظر گرفته می‌شود. در موارد خاص، داور می‌تواند به روش دیگری برای تعیین ترتیب در یک تساوی حل نشده (یعنی پرتاب سکه) حکم دهد.

13. تنظیمات مسابقه

تنظیمات و کانفیگ زیر برای مسابقات تورنمنت استفاده خواهد شد:

  • راندها: بهترین از 24  (mp_maxrounds 24)
  • زمان راند: 1 دقیقه و 55 ثانیه  (mp_roundtime 1.92)
  • پول شروع: 800 دلار  (mp_startmoney 800)
  • فریزتایم: 20 ثانیه (mp_freezetime 20) 
  • تایم خرید: 20 ثانیه  (mp_buytime 20)
  • زمان بمب: 40 ثانیه  (mp_c4timer 40)
  • راند اضافه: بهترین از 6  (mp_overtime_maxrounds 6)
  • پول شروع راند اضافه: 12500 دلار (mp_overtime_startmoney 12500)
  • تاخیر راه اندازی مجدد راند: 5 ثانیه  (mp_round_restart_delay 5)
  • موارد ممنوعه: هیچ  (mp_items_prohibited "")

14. وقت‌های اضافه

در صورت تساوی پس از انجام تمام 24 راند قانونی، وقت اضافه و Overtime بازی در بهترین از 6 راند (mp_maxrounds 6) و با 12500 دلار پول شروع (mp_startmoney 12500) انجام خواهد شد. در شروع هر وقت اضافه، تیم‌ها در طرفی که نیمه قبلی را بازی کرده‌اند، باقی می‌مانند - در طول نیمه دوم، طرف‌ها عوض می‌شوند. تیم‌ها به بازی در وقت اضافه ادامه می‌دهند تا زمانی که برنده مشخص شود.

15. چت درون بازی

استفاده از چت درون بازی در طول مسابقه فقط به ارتباط با مسئولان برگزاری مسابقات توسط کاپیتان و لیدر محدود می‌شود. هرگونه تبلیغات، چت با تیم مقابل، استفاده از الفاظ اختصاری به مانند، GG، GL و...  یا نظرات نامربوط قبل یا بعد از مسابقه مجاز نیست. در صورت استفاده از عملکرد چت درون بازی برای آزار حریف یا ایجاد اختلال در روند بازی، برخورد جدی و اخطار دریافت خواهید کرد.

مسئولیت چت و هرگونه ارتباط خارج از بازی، محیط ارتباطی آنلاین، روند مسابقات و محیط برگزاری مسابقه، به عهده خود بازیکنان بوده و ادمین و داور دخالتی در آن نخواهند داشت.

16. ارتباطات صوتی

تمام ارتباطات صوتی بین بازیکنان باید از طریق نرم‌افزار پیشنهادی برگزارکننده انجام شود.

تمام ارتباطات در طول مسابقه ضبط خواهد شد. با شرکت در مسابقات، بازیکنان رضایت خود را برای ثبت ارتباطات صوتی خود برای شفافیت و حفظ یکپارچگی رقابتی اعلام می‌کنند.

در طول برگزاری مسابقه، ادمین یا یکی از داوران در محیط ارتباطی شما حضور خواهد داشت و ارتباط شمارا ضبط و ضمیمه برگزاری مسابقات می‌کنند.

17. مربیان

هر تیم حق دارد حداکثر 1 نفر (مربی) را در طول مسابقه در جایگاه مربیگری تیم مربوطه حاضر کند. مربی اجازه نزدیک شدن به پلیرها را در روند اجرایی مسابقه ندارند. مربیان فقط می‌توانند در مراحل بازی زیر صحبت کنند:

  • در طول مکث تاکتیکی اختصاصی.
  • در استراحت بین نیمه.
  • بین نقشه‌ها در مسابقات Best of Three یا (Best of Five)

 

18. تنظیمات بازیکن

18-1. فایل‌های کانفیگ

تمام تغییرات کانفیگی مجاز هستند، به شرطی که مزیت ناعادلانه‌ای مشابه چیت ایجاد نکنند. با بازیکن یا تیم ممکن است به دلیل تنظیمات غیرمجاز در هر فایل کانفیگ، صرف نظر از اینکه در حال استفاده است یا حتی در پوشه بازی مورد نظر ذخیره شده است، برخورد شود. دستورات زیر ممنوع هستند:

  • cl_showpos 1  مقدار باید روی 0 تنظیم شود.

شرکت کنندگان موظف هستند در صورت عدم اطمینان از اعتبار یک دستور و مقدار آن، با ادمین و داور برگزاری مسابقات به واسطه لیدر و کاپیتان ارتباط بگیرند.

18-2. اسکریپت‌ و ماکرو

تمام اسکریپت‌ها و ماکروها غیرقانونی هستند، به جز اسکریپت‌های خرید. با شرکت کنندگان ممکن است به دلیل اسکریپت‌های ممنوعه در هر فایل پیکربندی، صرف نظر از اینکه در حال استفاده است یا حتی در پوشه بازی مورد نظر ذخیره شده است، برخورد شود.

18-3. درایورهای گرافیکی

هرگونه تغییر یا دستکاری بازی با استفاده از راه حل‌های گرافیکی خارجی یا سایر برنامه‌های خارج از عرف قانونی اکیداً ممنوع است و ممکن است به عنوان چیت برخورد شود.

18-4. پوشش‌ها  (Overlays)

انواع اورلی‌هایی که میزان استفاده از سیستم را به هر نحوی در بازی نشان می‌دهند (به عنوان مثال، اورلی اسکرین  Discord، اورلی اسکرین Rivatuner) ممنوع هستند. اورلی‌هایی که فقط فریم در ثانیه (FPS) را نشان می‌دهند، مجاز هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

18-5. فایل‌های سفارشی

بازیکنان مجاز به استفاده فایل‌هایی از قبلی Custom Items و یا استفاده از Workshop Items و موارد خارج از آیتم‌های اورجینال خود بازی نیستند. تغییر اسکین‌های CS2 مجاز است، اما اسکین‌های کرکترها "Agent" ممنوع هستند. هرگونه تغییر دیگری از جمله تغییر sprites، رادارها، HUDها و تابلوهای امتیازات (و انواع تغییرات مشابه) اکیداً ممنوع است.

18-6. درایورهای دستگاه

استفاده از درایورهای دستگاه برای نصب و اسکریپت کردن ماکروهای غیرقانونی روی دستگاه‌های شرکت کننده (کیبورد، ماوس، کارت صدا) ممنوع است و ممکن است به عنوان تقلب مجازات شود. (نرم‌افزار‌های ریزر، ماکروبایند، Bloody و ...، اتصال USB درایو یا مشابهات به سیستم برگزاری)

18-7.  نام‌های آیتم درون بازی

شرکت‌کنندگان مجاز به استفاده از نام‌هایی که مربوط به خود بازی هستند، مانند دسته‌بندی Utilities و مواردی که موارد اخلاقی و پایبندی را به چالش می‌کشند نیستند. (به صلاح دید داور و ادمین مسابقات برخورد خواهد شد)

19. استفاده از باگ‌ها و گلیچ‌ها

استفاده عمدی از هرگونه باگ، گلیچ یا خطای موجود در بازی ممنوع است. تشخیص اینکه آیا استفاده از باگ‌های مذکور تأثیری بر مسابقه داشته است یا خیر، اینکه آیا راندها یا مسابقه را به تیم مقابل واگذار کنند یا خیر یا اینکه مسابقه را مجدداً برگزار کنند یا خیر، به صلاحدید ادمین‌های فنی برگزاری مسابقات است. استفاده از باگ‌های زیر اکیداً ممنوع است. اگر باگی استفاده شود که در اینجا ذکر نشده باشد، تشخیص اینکه آیا برخوردی لازم است یا خیر، به صلاحدید داور است:

  • حرکت در مناطق محاصره شده‌ای که حرکت در آن‌ها طبق طراحی نقشه در نظر گرفته نشده است (هر دیوار، سقف، کف و غیره)
  • استفاده از Boost ایرادی نخواهد داشت.
  • بمب را نمی‌توان در مکانی کاشت که قابل خنثی سازی نباشد.
  • کاشتن بمب به گونه‌ای که هیچ کس صدای بوق یا صدای کاشت را نشنود.
  • ایستادن و Boost روی هم تیمی‌ها زمانی که چنین اقداماتی به بازیکن اجازه می‌دهد از بالا، پایین و/یا از طریق یک جسم جامد (به عنوان مثال، دیوار، جعبه، سقف) که طبق طراحی نقشه نباید امکان پذیر باشد، دید داشته باشد.
  • پیکسل واکینگ. اگر بازیکنی روی پیکسل‌های نامرئی روی نقشه بنشیند یا بایستد، جایی که لبه قابل مشاهده‌ای وجود ندارد، پیکسل واکینگ محسوب می‌شود.
  • ایجاد اختلال در هر یک از ویژگی‌های نقشه با استفاده از آیتم‌ها (به عنوان مثال، متوقف کردن قطار در Train).
  • هک کردن و اعمال هرگونه تغییر در کلاینت بازی.

توصیه می‌شود با داور بررسی کنید که آیا باگ یا گلیچ خاصی غیرقانونی تلقی می‌شود یا خیر.

باگ‌های زیر صریحاً مجاز هستند:

  • خنثی کردن بمب از پشت دیوارها و آیتم‌ها و غیره.
  • به اصطلاح "موج سواری" روی لوله‌ها. | Surfing
  • پهن کردن و گسترش مساحت آیتم‌هایی از قبلی Molotov و Smoke Grenade.
  • پرتاب کردن آیتم‌ها به اصطلاح Infinity Range.

داوران مسابقات این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که در صورت مشاهده موارد غیره و دور از انتظار و پیش‌بینی در قوانین مسابقه، برخورد در صلاح موقعیت را انجام دهند.

20. بن‌های  VAC

اگر هر شرکت کننده‌ای بن VAC  (Valve Anti-Cheat)  یا هر آنتی‌چیت دیگری که در پلتفرم مسابقات استفاده می‌شود (FACEIT Anti-Cheat، ESEA، Challengermode) را دریافت کند، از اولین مچ و بازی مسابقات خود تا به آخر، خود شخص و تیم مربوطه دیسکوالیفای تلقی می‌شوند. افرادی که مورد بن قرار می‌گیرند تا 2 سال حق شرکت در مسابقات رسمی فدراسیون و انجمن مربوطه را نخواهند داشت.

21. رفتار ممنوع

اگر بازیکنی از یک تیم مرتکب سوء رفتار یا هر عمل نامناسبی شود، داور می‌تواند اقدامات انضباطی علیه تیم اعمال کند که می‌تواند شامل تذکر، اخطار، سلب صلاحیت یا اخراج باشد.

  • هر شرکت کننده باید احترام لازم را نسبت به داوران و سایر شرکت کنندگان نشان دهد. توهین و رفتار ناعادلانه یا بی احترامی نسبت به هر کسی قابل تحمل نیست و مجازات خواهد شد.
  • هر تیم و شرکت کننده باید سعی کند در هر مرحله از مسابقات در هر بازی پیروز شود. باخت عمدی به هر دلیلی اکیداً ممنوع است.
  • هنگامی که مشخص شود بازیکنی از یک تیم برای کاستوم کردن تنظیمات خارج از محیط بازی، کلاینت را دستکاری می‌کند، داور موظف به یادآوری قوانین و در نهایت تصمیم در خصوص تیم می‌باشد.

22. پوئن مثبت (Advantage)

ادونتیج و روند براکت و مراحل اجرایی مسابقات طبق نظر و صلاحدید هدادمین برگزاری مشخص خواهد شد.

23. رفتار عمومی و اجتماعی بازیکنان

در صورتی که تیم، پلیر و هر شخص که در روند اجرای مسابقات باشد، اقدام به ایجاد حاشیه، ایجاد تنش و برخورد خارج از چهارچوب و اصول حرفه‌ای متقابل با عوامل برگزاری، عوامل اجرایی و اشخاص دیگر حاضر در روند و طول مسابقات باشد (حتی بینندگان) ادمین‌ها این حق را برای خود محفوظ می‌دانند که با فرد خاطی برخورد کرده و در صورت نیاز از طول مسابقات اخراج شود. 

شرکت در مسابقه به منزله قبولی تمام قوانین و شرایط می‌باشد.